- Cadillac Records

"Cadillac Records" är den verklighetsbaserade historien om den legendariska musikstudion Chess Records uppgång och fall i en historia om sex, våld, ras och rock n´ roll i 50-talets Chicago. Under sin storhetstid representerade studion storheter som Muddy Waters, Little Walter, Howlin´ Wolf, Etta James och Chuck Berry, och det är deras och producenten Leonard Chess turbulenta liv som handlingen kretsar kring.
Jag vet inte om jag ska utrycka mig om denna film. Jag fick liksom inga känslor av filmen. När en film inte ger mig några känslor alls, så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Bra skådespeleri var det, men själva historian var lite rörig. Snygga och bästa Beyoncé var med och det är ju ett stort plus, för hon var kryddan i filmen. Se filmen själv och bedöm, jag kan faktiskt inte svara på om den var bra eller dålig eller någonstans där mitt i mellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0