"det här är en ny värld för dig, eller hur?"

Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan; göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado - brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand ta hand om sin 5-åringa dotter.

Jag tror att om man har läst boken så förstår man filmen mer, men enligt min kusin som jag var med som inte har läst boken, så förstår man i alla fall. Men när man ser scener i filmen så vet man mer detaljer om saker och ting om man nu har läst boken, vilket jag har. Jag gillade filmen jätte mycket faktiskt. Man fick en känsla i kroppen, precis som när man läste boken. Den är rörande. Allt i filmen kändes så äkta, som att ingenting var påhittat. Skådespelarna gjorde sina roller på bästa sätt, riktigt jävla bra och det kändes verkligen äkta. Joel Kinnaman är skitbra som vanligt, men det här var det bästa han har gjort hittils. Denna film kommer garanterat stå på min hylla när den kommer ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0