- Johan Falk



Efter ett fem år långt förordnande som polis på Europol i Haag flyttar Johan Falk tillbaka till sin hemstad Göteborg. Han har fått en tjänst på en framgångsrik liten specialenhet, GSI – Gruppen för Särskilda Insatser, som punktmarkerar den grova organiserade brottsligheten som eskalerat oroväckande mycket i Göteborg. Men Johan får problem: hans familj flyttar inte med honom hem. Familjen består numera av Johan, Helén och hennes dotter Nina, samt Johan och Heléns gemensamme son Ola som är fem år. Avsaknaden av sin familj får Johan att se GSI som ett substitut, där all vaken tid fokuseras på att fånga kriminella. Men hur kommer det sig att denna lilla specialstyrka uppnår sådana förvånansvärda resultat där andra enheter fullständigt misslyckas? Och vad är det för hemligt kuvert som förvaras i kassaskåpet hos chefen för länskrim? Långsamt öppnas Johans ögon för en värld han inte trodde fanns…


När kompisar ville gå och se den här filmen på bio så rynkade jag på näsan och vägrade lägga ut pengar på det, hehe. Sedan häromdagen så bestämde jag mig för att se första filmen hemma. Kvällen efter såg jag den andra. Riktigt bra filmer faktiskt. Bra skådespel också. Ikväll ska jag se den tredje. Jag blev riktigt förvånad över hur bra dessa filmer faktiskt var. Det hade jag inte förväntat mig! Joel Kinnaman är riktigt, riktigt bra och är nog en stor anledning till att dessa filmer blir grymt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0