- I skuggan av värmen


"I skuggan av värmen" bygger på Lotta Thells självbiografiska roman med samma namn och handlar om Eva, en ung väktare med ett ensamt och ångestfyllt dubbelliv som heroinist. När hon en dag träffar polisen Erik börjar hennes skötsamma fasad att sakta men säkert krackelera, och till slut återstår bara två alternativ; att ge upp hoppet om ett någorlunda värdigt liv, eller att än en gång försöka bli fri från heroinet. Men hur?


Det var ett tag sedan som jag grät så mycket till en film. Jag grät igenom halva filmen. Skådespelet känns så äkta att det gör ont i mig. Jag har aldrig haft någonting emot drama filmer, men det är kanske inte det första jag väljer att se. Jag har hört talas om denna förut, men inte tänkt så mycket på det. Men sen så såg jag att Joel Kinnaman var med i den och då bestämde jag mig för att se den. Joel Kinnaman har blivit lite av en favorit bland svenska skådespelarna för mig nu ett tag och han blir ju bara bättre och bättre. Men men, filmen var väldigt känslosam så är ni lite känsliga för sådanna filmer så ladda upp med papper, för man gråter garanterat! Det gör ont i hjärtat fortfarande..


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske borde ta o kolla på den då:)

2009-10-09 @ 11:44:18
URL: http://jessikostin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0