- vaccinmotsvininfluensan?

Jag har läst fram och tillbaka, läst hit och dit, pratat med folk hit och dit angående detta. Varför är folk osäkra? Jo för att vaccinet är så pass nytt att man inte vet vad vaccinet kan göra med kroppen längre fram! ALLA säger olika om det här vaccinet, men vaccinet innehåller saker som inte är bra för kroppen. Ingen vet säkert vad det har för biverkningar. Vaccinet är för osäkert för att övertyga mig och väldigt väldigt många andra. Jag känner att jag inte vill spruta in något i kroppen som jag är osäker på?  Jag är rädd om mig, jag undviker mediciner så långt det går. Eftersom att så många är tveksamma och osäkra på detta vaccinet, så betyder inte det att man är ignorant och skiter fullständigt i andra människor.

virus-elementet i vacciner kan överleva och mutera i den mänskliga kroppen under åratal, med okända konsekvenser. Läste jag på ett ställe, det känns ju jätte tryggt eller inte... Man vet ju inte vad för biverkningar vaccinet kan ge längre fram!

Läste någon annanstans att svininfluensan har varit på tal undet 70 talet också och att dom förstorade upp det jätte mycket och vaccinerade folk, folk som sedan stämde för att ha fått skador. Skadorna var oftast neurologiska som i vissa fall ledde till förlamning. Okej att saker och ting har gått framåt inom allt medicin och så, men hur fan kan man vara så säkert på detta vaccin för? Jag ska nog ta och ringa imorgon och ha en diskussion med någon som kan sånt här.

Sen att läkare varken råder eller avråder är ju också en sak.

Jag är för osäker på detta vaccin för att sätta en nål i min arm och spruta in något jag inte vet vad det är.. Jag tycker bara att man får dubbla budskap överallt. ALLA säger olika! och det här inlägget är inte till för att göra någon upprörd eller något, bara något jag har gått och tänkt på mycket det senaste dygnet och var tvungen att få ur det ur mitt huvud. Jag ser absolut inte ner på någon för att den vaccinerar sig utan det är upp till var och en vad man vill göra faktiskt. Vill man göra det så gör man det eller så vill man inte och då gör man det inte. Ingen annan bestämmer över sin egen kropp och man gör det man känner känns rätt.


Ska du vaccinera dig? Varför/varför inte?


Kommentarer
Postat av: Ellen

När den här lilla skrutten är ute ska jag absolut vaccinera mig, då är det ju "bara" min kropp så att säga och jag tvekar inte ens eftersom jag kommer gulla med en pytte bebis 24/h. Men jag kan förstå alla förvirrade gravida som har långt kvar av graviditeten och skriver om det (riktig hysteri nu ju!!), det är ju ett vaccin som är framstressat och knappt testat överhuvudtaget och framförallt inte på gravida.. Köp hem sprit och desinfektionssavetter, tvätta händerna ordentligt innan du äter något, se till att undvika folk som vill hosta på dig och hånga inte med främligar så klarar du sig nog ;-)

2009-10-16 @ 08:10:41
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Emma - foto

Jo jag ska fota henne! Ska bli rikgit kul för hennes utseende strålar verkligen =)

2009-10-16 @ 11:57:53
URL: http://inhatewetrust.blogg.se/
Postat av: stephanie

Jag håller med dig Fia, det är så pass nytt och man vet inte vilken informationskälla man ska lita på?! Förhoppningsis dyker det väl upp mer info inom kort. Tills dess är jag vaccinfri!



///steph!

2009-10-16 @ 16:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0