- Film

FLUKE
Jag känner att jag måste ge ett filmtips. En film som faktiskt ligger mig väldigt varmt om hjärtat och som jag ibland går runt och tänker på. En mysig, men väldigt sorglig film. Filmen börjar med att man får se en bilolycka, sedan får man se en hundvalp födas och det är här filmen börjar. Mannen som dog i olyckan har alltså fötts på nytt och hans själ har återfötts i en hund. Man får följa den här lilla hundvalpens liv och ta del när han börjar minnas, minnas att han faktiskt har varit en människa. Han försöker söka upp sin familj, sin fru och sin son. I hans minne så tror han att hans död berodde på någon annan, att det var någon annans fel, en man som han minns jobbade på samma företag.

Han blir välkommen in i sin familj igen, fast i en annan skepnad. Ju mer tiden går, desto mer minns han sitt tidigare liv, vem han verkligen var och vad som egentligen hände.

Den här filmen är bland dom bästa jag har sett faktiskt, jag har blivit så rörd av den här filmen, varje gång jag har sett den och jag har sett den väldigt många gånger. Fast huvudrollen är en hund, så kan jag inte säga att det är en barnfilm. Nae ni måste försöka få tag i den och se den. Jag har försökt få tag på den på senare år, men det är inte det lättaste. Jag har den bandad på VHS från när den gick på tv för massor med år sedan. Men helt omöjligt är det nog inte att få tag i den..

I rollerna bland annat så ser ni: Samuel L Jackson, som har rösten till Fluke´s kompis Rumbo,Matthew Modine som Fluke, Nancy Travis, Ron Perlman och Bill Cobbs

Ska jag vara härligt så började jag böla bara jag tittade på det här klippet. Men jag tror man måste se filmen för att förstå. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0