Varför bär jag inte smink?

image368
Jag älskar att köpa smink! Älskar att titta på smink och att få inspiration av olika sminkningar och jag tycker att smink är vackert. Men jag är en sån som har hela sminkväskan full med smink men nästan aldrig använder det, självklart sminkar jag mig om jag ska festa eller så eller bara vill se lite pigg ut på fredagsmorgonen.  Men annars på vardagar använder jag nästan aldrig. Ärligt talat så sover jag hellre en kvart till innan skolan än att gå upp den där kvarten tidigare, ja ni förstår vad jag menar. Men varför är jag så lat? Njae asså det handlar inte om lathet utan mer om att jag vill att folk ska se skillnaden mellan vardag och fest. Som min lillebror´s farfar sa "man måste vara ful ibland för att folk ska se skillnad" han mena det att för att folk ska se att man har gjort sig "festfin" så måste man vara ful ibland ;) och det tyckte jag lät smart. Som ni kanske ser på många bilder här på bloggen så är jag osminkad nästan jämt på foton gör mig bara lite slät hyad i photoshop, hehe. Jag älskar smink, men orka med smink i vardagen. Låt eran hy vila ;)

Kommentarer
Postat av: jonna

haha! Om jag också kunde resonera sådär. Jag skulle aldrig gå till skolan/jobbet/stan eller whatever, utan smink! :)

2008-01-14 @ 10:09:44
URL: http://chicc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0