Astrid Lindgren

Man kan nog aldrig bli för gammal för Astrid Lindgren filmerna. Dom kommer alltid att betyda massor för både mig och resten av världen.. För världskänd det var hon! Jag minns när jag var liten när jag såg hennes filmer om och om igen. Mormor fick göra en "jätte-köttbulle" när jag sätt Nils karlsson pyssling, jag täljde trägubbar i vardagsarummet när jag hade sätt Emil (jag trodde jag var emil när jag var liten haha, sprang omkring med mysse & bysse), Jag lekte med fjädrar så det flög runt i hela lägenheten när jag hade sätt barnen i bullerbyn, Jag tjatade efter en kattunge när jag sätt Rasmus på luffen och ville springa barfota, gjorde prickig korv-mackor käkade bara spagetti när jag sätt Pippi, ja ni ser.. jag var ett fanatsiskt fan, härmade allt! haha! Hennes filmer var mina favoriter som barn! Dom betyder väldigt mycket för mig ännu i dag och kommer nog alltid att göra det. Vet inte hur många gånger Mormor fick spola tillbaka till mina favoritställen i filmerna. Astrid var en fantastisk författare, den bästa kommer hon alltid att vara också, för ingen var så bra som hon. Jag tror att hennes bärettelser har läkt många sår.


Vilken Astrid Lindgren är din favorit historia?


image286
Astrid Lindgren-boxen med 23 av hennes filmer. Den ska jag köpa när jag har dom pengarna som krävs, men värt är det ändå, vill att mina framtida barn ska få uppleva det som jag fick uppleva av hennes sagor..
Jag har dom på VHS men vill ha dom på dvd också! för VHS kommer att dö ut vilken sekund som helst

Kommentarer
Postat av: Micka

Lotta på bråkmakargatan :D

2007-11-21 @ 12:53:52
URL: http://brorbob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0