- S. Darko

Donnie Darkos lillasyster Samantha har hunnit bli 17 år. Hon och hennes bästa kompis Corey drar iväg på en road trip till Hollywood för att de vill bli kända. Deras bil går dock sönder och de blir fast i en liten stad i öknen. När en meteor slår ner i närheten så börjar Samantha få bisarra syner. Syner som säger till henne att universum kommer gå under. Hon måste nu möta sina demoner och på så sätt rädda världen och sig själv.
Jag trodde att det här skulle vara en dålig uppföljare och att det inte alls skulle bli något bra av detta. Men jag hade så fel. Den här var faktiskt helt okej. Jag älskar ju Donnie Darko, visst att ettan är bättre, men den här klarade uppföljartestet. Den var spännande, lite kallare och läskigare en första filmen. Jag blev också förvånad över skådespelarna. Det var ju faktiskt skådespelare som man kände igen! Bra skådespelare dessutom. Jag blev inte alls besviken som jag trodde att jag skulle bli. Nae den här måste alla Donnie Darko lovers se där ute! och ni andra kan väl också ge den en chans!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0