- Klass

De är till synes helt vanliga elever i en helt vanlig klass i en helt vanlig skola, men under ytan lurar grov mobbning och utanförskap för två av eleverna som dagligen plågas och torteras av klasskamraterna. När mobbningen en dag går för långt tänker de båda pojkarna stå upp för sin rätt att få leva ifred. De beväpnar sig till tänderna och det som kommer att hända sedan är menat att gå till historien för all framtid. Det sägs att filmen innehåller verkliga händelser.
Jag är så upprörd och så ledsen. Det här är en sådan där film som ALLA högstadie elever borde bli tvugna att se! Just för den delen att lära sig varför i helvete man inte ska mobba folk. Jag är så arg, så jävla förbannad. Hur fan kan man göra så här mot någon? och hur i helvete kan folk bara stå och se på? Fega jävla AS som bara står brevid och inte gör ett skit och bara står och hånflinar! Förstår inte hur i helvete man kan vara så jävla elak att man går och förolämpar, trycker ner och slår, sparkar, spottar, ta sönder kläder, ALLT! Hur kan man utsätta någon för så här sjuk både fysisk och psykisk misshandel? Nej usch, jag är så förbannat upprörd. Den enda i filmen som vågar att säga ifrån är Kaspar, som vänder gängledaren ryggen och försöker skydda Joosep så gott han kan. Då vänder alla honom ryggen, till och med hans flickvän tycker han gör fel i att hjälpa Joosep. FEGA JÄVLA AS! Jag var helt inne i filmen, jag kände smärtan och imorgon funderar jag på att ta kontakt med alla förbannade högstadieskolor-gymnasieskolor, inget jag kommer göra direkt. Men jag känner skarpt för att skriva en insändare till NT......
Se denna film allihopa! Skådespelet är genialt! Bilderna och musiken ger mig gåshud. Den är på ett sett perfekt filmad enligt mig. Känslorna i bilderna beskriver så förbannad mer en vad ord skulle göra. Ni måste bara se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0