Varför råkar vi ut för dom mest konstigaste kunderna?

Ja, när man jobbar på norrköpings populäraste gatukök så möts man ibland av mycket konstiga människor, jag och Ellen brukar alltid ha den oturen..

Busschaufför som vill ha rabatt kommer

- 9 stycken 150gr med bröd och pomme.
- Okej, det blir 522 :-
- Jag vill ha taxi rabatt!
- Men du kör ju buss?
- Jag kör Taxi också, jag vill ha rabatt för hela avdelningen!
- Har du något som bevisar att du kör taxi?
- Nej men grabbarna skickade hit mig för man får taxirabatt!
- Grabbarna? vilka grabbar? Men du måste visa upp någon form av taxi kort för att få rabatt!
- Dom skickade hit mig, jag ska ha rabatt!
- Men du måste kunna bevisa, annars kan ju vem som helst komma och säga så!

och så fortsatte det under hela tiden han var kvar..dryg människa!

kl 04.40 så kommer en kille på cykel (vi har stängt för 40 min sen)

- Har ni nån pomme eller mosbricka över?
- Nej tyvärr, vi stängde för 40 min sen och har städat undan allt
- Men jag vet att ni har, ge mig!
- Tyvärr du får komma tillbaks imorgon vi ska hem nu.
- Tzatziki! ge mig tzatziki! (as packad)
- Tyvärr du får komma tillbaks imorgon, vi har STÄNGT! (stänger igen luckan)

En knutte i 50 års åldern kommer fram och ska beställa.

- 150 gr med pomme!
jag tar betalt och så vidare, han har förklarat vad han ska ha på och inte, jag kommer precis ihåg allt!
Jag hällder upp pommen tar på krydda och lägger på hamburgaren...
- Vill du ha ketcup och senap?
- Men jag ska inte ha krydda, bara salt!!
- Okej det kan jag fixa, men du sa inte det från början!
- Du frågade om jag ville ha määää salt och krydda, det finns inget som heter määää i ordboken!
Då började jag koka inombords..
- Ofta man utalar D i ordet MED då?!
- I sverige gör man det!
Då blev jag ännu mer irriterad!
- Vi är i Östergötland och här pratar man så! Slänger åt honom maten och vinkar hej då!
Dryga fanskap!

Arg kvinna ringer i telefonen

- Leons gatukök det är fia!
- HEJ! Jag var nyss nere och beställde fisk med mos, ni glömde såsen!
(ibland när man hjälper varann med beställningarna så kan det vara lätt att glömma vissa saker ibland och det kan hända vem som helst)
- Oj jag är hemskt ledsen förlåt.
- JA! Jag är måttligt j*vla förbannad ska ni ha klart för er! Förra gången så var fisken bränd, men jag ville ge det en chans till och så glömmer ni såsjäveln!
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Ni får en ny potion gratis, vad heter du?
- Ja det kan jag gå med på! Jag heter Caroline.....
- Okej men jag sätter en lapp här att du ska få en gratis potion.
- mmmm! Hej då!


Haha förstår ni vad man får stå ut med :D och detta är bara lite av det! hjäälp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha gud va kul de där med den sista killen du snacka med lät.. haha

2008-08-10 @ 19:36:46
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0