- Three kings


Irak mars 1991. De amerikanska soldaterna Gates, Barlow, Elgin och Vig försöker få dagarna att gå i en militär utpost under Gulfkrigets sista dagar. De ser fram emot att lämna det karga landskapet nu när eldupphöravtalet blivit officiellt. Just som man är ifärd att bryta upp, får Troy, Elgin och Vig tag i en karta, som avslöjar var irakierna gömt det stulna guldet från Kuwait. Den mer erfarne yrkesofficeren Gates tar hand om befälet över den lilla gruppen, som ser sin chans att från ett hopplöst krig, i alla fall komma hem rika..

Hur kan jag ha missat den här filmen? den är från -99 och jag har missat den totalt! Den var faktiskt riktigt bra. Jag brukar gilla militär/krigs filmer och den här var faktiskt en av bland dom bästa jag sett faktiskt. Den var riktigt spännande och bra action för den delen också ;) Bra skådespel från samtliga i filmen och jag är mest besviken över att jag inte har sett den tidigare!

Kommentarer
Postat av: JOANNA

kul att du vill vara med i veckans blogg by Joanna!



de tio utvalda bloggarna visas imorgon runt klockan12.00!



sovgott! PUSS JOANNA

2009-07-19 @ 02:45:29
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0