- The haunting in Connecticut

När familjen Campbell flyttar till norra Connecticut märker de snart att deras charmiga sekelskifteshus har en obehaglig historia - inte nog med att det tidigare varit en begravningsbyrå där obegripliga saker inträffat, dessutom var den tidigare ägarens synske son Jonah ett demoniskt sändebud som kunde öppna portarna till den andra sidan för att släppa genom osaliga andeväsen. Nu väntar ofattbar terror när Jonah återvänder för att släppa lös en ny form av ondska på den oskyldiga och ovetande familjen.
Jag blev faktiskt väldigt överraskad av den här filmen. Hade inte hört talas om den innan jag såg den nu ikväll. Den hade en jävligt bra story och den var faktiskt helt okej. Den är även baserad på en sann händelse, vad man nu vill tro på det får man väl avgöra själv. Den var lite läskig på sina ställen, men som oss andra medianördar förstår att musiken och ljudeffekter är en stooor del i en skräckfilm, eller i filmer överhuvudtaget. Men man hoppade till vid vissa ställen och jag kramade kudden lite extra hårt när plötsliga bilder av "spöken" visade sig eller när dom smög sig på den stackars cancersjuka Matt i familjen, för det var ju trotts allt han som fick lida mest i den här filmen. Skådespelet var bättre en okej. Men en sak som händer i alla dessa filmer är att dom är otroligt sega och orädda? Ja menar, jag hade tagit mitt pick och pack och flyttat DIREKT om man fick reda på att huset har ett sjukt förflutet, men sådan är jag.. En sevärd film var det här i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0