- e l e p h a n t



Gus Van Sants Elephant är berättelsen om en till synes helt vanlig dag i några amerikanska high school-elevers liv. Vi får följa dessa elever under denna dag, fylld av lektioner, fotboll, skvaller och det sociala livet på skolan.

Varje elev vi möter upplever high school på olika sätt; stimulerande, vänskaplig, traumatisk, ensam, hård. En helt vanlig dag, som kommer att sluta på ett allt annat än vanligt sätt.


Jag trodde den här skulle vara på samma nivå som filmen Klass, filmen som jag skrev om för några dagar sedan. Jag satt hela filmen och väntade på att jag överhuvudtaget skulle få några känslor av filmen, det var 1/5 av filmen som faktiskt var något att ha, resten var bara skit. Man får följa eleverna under samma ögonblick om och om igen fast i deras olika perspektiv, vilket var ganska jobbigt. Det var när dom skulle börja skjuta folk det faktiskt började hända saker. Men man fick aldrig reda på varför dom gjorde det. Jag fick en känsla av att dom trodde att det var på skoj, att dom typ spelade ett tvspel och utan några problem kunde dom gå runt och skjuta sina skolkamrater. Det var bara under dom 10 sista sekunderna av filmen som man kände "jag vill se mer", men då i helvete slutade filmjäveln.

Kommentarer
Postat av: M i c k a

den filmen kan jag se om och om ingen, så jäkla bra. sorlig och hemsk!

2009-07-13 @ 01:17:13
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0