- Film

I slutet av 80-talet stod brottaren Randy "The Ram" på toppen av sin karriär. Tjugo år senare är hans stjärnstatus ett minne blott. Han tränar hårt inför en stor jubileumsmatch samtidigt som han pusslarihop sitt trasiga liv. Men hans kropp är illa åtgången och trots läkarnas varningar kan Randy inte slita sig från det han älskar mest i världen - att i rampljuset möta sina jublande fans.

Kan börja med att säga att jag hatar allt som har med wrestling att göra, men efter att ha hört så bra om den här filmen och att man inte ska bli bortskrämd av filmtitlen, så kände jag att jag skulle ge den en chans. Det var faktiskt sant, den var faktiskt riktigt bra, trotts hans långa blonda hår som kan vara den värsta frisyren en kille kan bära. Men i alla fall. Jag blev riktigt rörd av den här storyn, men det gick ganska fort att lista ut hur den skulle sluta. Men det var en väldigt tragisk och rörande film som nästan fick mig till tårar där ett tag för man kände sånt medlidande med "Randy" som han så snyggt hette. Grymt skådespeleri  och Mickey Rourke gjorde rollen grymt bra, kul att se honom utan brillor för en gångs skull, hehe (: men jag rekomenderar i allafall att ni ska se den. Väldigt bra men förutsägbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0