Bortskämd..

Idag har jag fått höra att jag är bortskämd, på grund av att jag söker jobb fast jag redan har ett. Är jag bortskämd för att jag vill flytta hemifrån, till en bra lägenhet som jag vill trivas i och för att jag har kravet att den inte får vara för liten och att jag inte vill bo i vilken del av norrköping som helst. Det är såhär, jag får inte alls så mycket timmar på mitt jobb så jag har råd att flytta hemifrån. Jag vill inte leva på nudlar för att det ska gå runt, är jag bortskämd då? Det handlar inte om att leva lyxliv, men när man flyttar hemifrån kan man inte få göra det ordentligt då? Jag vill kunna betala hyran utan problem, kunna köpa mat så jag klarar mig, vill kunna ha pengar utöver det till nöjen och sparing. Är jag bortskämd då? Jag vill göra det ordentligt helt enkelt och jag ser inget fel i det. Därför förstår inte jag felet i att söka fler jobb, för att jag inte får tillräckligt med timmar så jag har råd att flytta hemifrån. Jag vill flytta hemifrån och jag vill göra det snart, så fort jag KAN. Jag förstår att det är jätte jobbigt att vara arbetslös, jag förstår det! Men ska jag få utskällning för att jag som redan har ett jobb söker fler? Jag ser inget fel i det och det är ju inte så att jag på något sätt förstör för någon? För att när jag får ett nytt jobb, så kommer jag lämna arbete till någon annan på mitt jobb nu,  jag måste kunna försörja mig, så är det bara och jag vill inte bo hemma hos mormor hela livet.

Har jag fel, eller? Jag ser inget fel i att jag söker jobb, fast jag redan har ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0